Накарайте умовете си да започнат да мислят сега! Такава заповед рядко би сработила. Защото не става дума просто за мислене, а за качествено мислене. Подготовката на способни и уверените умове е от критична важност в Британското училище в Пловдив. Но как да активираме мисловния процес у учениците? Това понякога може да бъде истинско предизвикателство. За късмет, имаме решение на този проблем. Ето пет метода, които нашите учители използват:
За изграждане на последователност в учебната структура учителите предоставят на учениците подходящи учебни задачи и задават ясни цели по време на уроците. Учениците получават задачи, които отговарят на нивото им и готовността им за учене, което прави обучението достъпно за всеки. Тук целта всъщност е с времето тази диференциация на учениците да бъде премахната, когато всички достигна едно и също ниво.
Новите идеи, теми и учебен материал се представят ясно и с подходящо и ангажиращо обяснение. Когато се преподава нов материал, е от съществено значение учителят да го свърже с това, което е било усвоено преди. Това, от своя страна, дава възможност за затвърждаване и проверка на предишни познания. Така помагаме на учениците да разберат по-добре какво се преподава и им позволява да демонстрират новодобити умения.
Значението на правилните въпроси е огромно. Учителите задават въпроси, които подтикват към мислене, последвано от действия. За щастие, те разполагат с инструмента TBL. TBL е съкращение от "Учене чрез мисловни модели" (Thinking based learning). Това е начин на преподаване, който насърчава критичното и креативно мислене, предвиждане, сравняване и т.н.
Учителят трябва винаги да е нa разположение за обратна връзка. Но истинското предизвикателство е да се улесни взаимодействието не само между учител и ученик, но и между самите ученици. Това може да се направи по различни начини. Един от най-добрите е да се поиска от учениците в класа да оценят работата си един на друг. Проверката на работата на един съученик, когато се извърши подходящо, повишава критичното мислене, вземането на решения и работата в екип.
Така сме сигурни, че учебният материал в неговата цялост, е запечатан в умовете на учениците. На децата се дават задачи, които подобряват техните знания и умения, така че те да не забравят това, което са усвоили. Учителите възлагат на учениците упражнения за затвърждаване на знанията. Това превръща самооценката в мощен инструмент, който помага да се намерят собствените грешки и да се приложат средствата за тяхното коригиране.
Всичко това, когато се планира и изпълни подобаващо, активира и подобрява способността на учениците да мислят качествено. Те могат да планират, регулират и оценяват своето собствено учене. Успешно преминават от структуриран от друг начин на мислене, към независимост в мисловните си процеси. Това от своя страна води до развитие на много други умения за успех, ценни за всеки млад човек в 21-и век.