Ако следите училищния календар или съдържанието на социалните ни медии, ще забележите, че пътуванията с учебна цел са важна част от живота на BSP. Извеждането на учениците извън уюта на класната стая има по-дълбока и по-сложна цел и служи като връзка между академичното и практическото обучение. Ето как ние комбинираме тези две сфери.
Обучение чрез разработване на проекти
Всяко пътуване с учебна цел е свързано с текущите теми, преподавани в клас. А след всяко такова пътуване, учениците създават проект или презентация. По този начин те не само демонстрират това, което са научили в училище, но и това, което са видели, чули или направили по време на екскурзията.
Да вземем за пример Седмицата на космоса. По този повод учениците посетиха планетариума в Природонаучния музей в Пловдив. Те присъстваха на прожекция относно Вселената, а после трябваше да създадат проекти, свързани с това, което видяха. Скоро след това, картини и други произведения на ученическото изкуство разцъфнаха по стените на училището. Учениците изнасяха презентации едни на други. Провеждаха се дебати на тема астрофизика в часовете по науки. Всички тези практически задачи бяха вдъхновени от посещението на планетариума.
Обучение с практическа насоченост
Някои екскурзии имат практическа насоченост и тогава учениците учат, докато изработват нещо. Тогава не само се правят проекти, но на място се създава нещо материално, което остава за спомен от даденото пътуване. Това помага на учениците да разберат практичната страна на даден учебен предмет, а също и как да намират връзката между частта и цялото в една учебна дисциплина.
Една такава екскурзия беше тази до археологическия обект Малтепе. Тя беше част от учебната тема по IPC към дадения момент, където учениците учеха за древни култури и по-специално как се датиртат артефакти. Тъй като един от най-точните методи за датиране на определен период е чрез характерната за него керамика, учениците участваха в работилница по изработване и рисуване на керамични съдове. По този начин научиха защо използваме остатъците от глинени съдове за датиране и как древните са изработвали съдовете си.
Обучение от специалисти
Пътуванията с учебна цел могат също така да допълнят и уроците в класните стаи. Ако имаме урок по ботаника, не е ли най-добре да научим всичко за растителния свят от някой ботаник? Или, ако урокът е за рециклирането на различни материали, не е ли най-добре да се посети завод за рециклиране и да научим всичко от управителя? Този тип екскурзии допринасят за обучителния процес, защото ползват тясноспециализирани професионалисти като извор на знания.
Последната такава екскурзия беше част от програмата по PSHE за 1-и и 2-и клас. В момента те учат за професиите, които възрастните хора изпълняват. За тази цел учениците посетиха Регионален съд в Пловдив. Там научиха за работата на съдията и какво включва тя. Този урок от PSHE може да изглежда прост, но това е така, защото е насочен към деца на възраст 6-7 години. С времето подобни уроци се превръщат в съвети за професионално ориентиране, които подготвят вече по-големите ученици за успешен живот.
Стана ясно, че пътуванията с учебна цел не се провеждат просто за забавление. Те имат различни цели и допринасят за цялостния образователен процес, за да успеем да покрием всички аспекти на дадена тема и да предложим богата и ангажираща програма на учениците си.